Monday, May 13, 2013

Dekorasi Dapur

Sekonyong-konyong terimbau masa lalu....
memikirkan kenapa masa tu, kegilaan pada  majalah deko menjadi2..
Kenapa masa tu, apa pun tentang deko kulihat semuanya cantik .. walau hanya sepohon pisang plastik  yg sepatutnya tak perlu aku beli pun.... tapi terbeli.... (balik rumah nyesal sbb bukan lawo pun sbb kami duduk rumah kecik je masa tu.... baru kawin katakan).
Tapi kenapa skrg tidak?.     Dah jadi zuhud kot aku?.  Alhamdulillah... Allah makbulkan jua doa suamiku...hehehe..

Tapi....  jgn la tak minat mendeko langsung... kita gak yg bosan dgn rumah kita plak nanti.

So, darling, fokus I skrg utk bahagian dapur.... maka IRP, please temani isterimu ini mencari beberapa benda nanti..  wait ha... nanti I uploadkan beberapa keping gmbr contoh..




Tak pasti la ni pokok apa.. tapi niat hati nak cari yg comel2 camni menjadi peneman ketika menyiang ikan di dapur..
Jgn pula  mati bila kami balik kg sudah.... klu tak rajin siram, mesti 4,5 hari dah arwah).




Niat hati nak keluarkan 5 bijik cawan je skrg ni  (nak beli mug yg camni)... yg lain sembunyikan di balik almari  kecuali time ada tetamu... sebab kalau semuanya Mama jelmakan dlm rak terbuka tu, alamat la  bila Mama turun ke dapur.... TERKEJUT Mama,  PLING!!!  MAGIC.. alih2 10 cawan menunggu dlm sinki.   Itu belum termasuk yg diorang sorokkan dlm bilik lupa nak bawak turun dah berkeladak dgn milo basi.   Kalau terhad cuma 5, mau tak mau mesti bebudak tu basuh sendiri kan bila dah desperate nak guna?.   Good idea tak?.   

Terimbau kenangan masa kami kecik2 dulu, setiap dari  kami ada mug2 sendiri.  Begitulah cara emak mendidik kami utk bertanggungjawab dgn barangan sendiri.


bukan rumah  aku... pix credit to google..

6 comments:

  1. Tang mug tu suka kak..gud idea!! Mila pun xsuka mug byk2 duk dpur last tgk dlm sinki, pastu dri sndiri jgk y bsuh, haila!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Linda - I jelous dgn you punya bunga rose. Kalau I tanam mesti mati. :(

      Delete
  3. Haha..bijak cadangan tu.. Saya pernah mogok tak cuci mug n cawan yg berlambak dalam sinki...tahu pula orang lain cuci bila dah terpaksa...tahu pula nak cuci sdiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa mogok!!. Good idea gak tu... haha..

      Tapi I tak boleh nak mogok sesuka hati, sbb "pesalahnya" kat sini ialah anak2, kang diorang terus mogok tak mo minum apa2, susah ati plak Mamanya ni.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...