Sunday, May 26, 2013

TRIBAL and Silicone Lip Plastic Surgery


So not in the mood to do anything today....

"SAKIT MULUT!!" a.k.a "Mata Ikan"


Hikmahnya...

Jadi lebih pendiam, kurang makan, bibir cam seksi sikit...  agaknya la, cermin I kata seksi, uoll tengok mungkin huduh  - mujur je bukan retis fofular, kalau tak... penat kot nak jawab soalan wartawan.. adakah I telah melakukan plastik surgery ke atasnya?.  Oh nehi2!!.



"Itu la punca2 I tak update belog" - sbg menjawab soalan "peminat" di kotak PM (tak sangka, rindu jugak makcik tu dgn penulisan I..).


TRIBAL GILAAN MASA KINI...

Bukan tak nak update.......sehari sebelum kejadian, ada jugak I buat sedikit kajian tentang dari mana asal usul tribal yg tgh in skrg ni... ada yg kata dari  puak2 Aztec America. Kaum Aztek atau Aztec adalah orang Amerika Tengah dari sentral Meksiko yang kaya dengan warisan mitology dan kebudayaan. (rujuk wikipedia utk info lanjut ttg puak Aztec, I tak tau sgt... klu institut kemahiran Adztec kat BP tu selalu la I lalu lalang klu balik kg... hua3).


Tribal jika menurut wikipedia ialah "ethnic".       Oic......  Kalau kat M'sia ni kita boleh berbangga dgn Pua Kumbu.... tapi tak jumpa lagi tudung bercorak pua kumbu, mungkin boleh diketengahkan di masa2 hadapan.



Nak selamat pilih la yg bercorak zig zag yg simple2, instead of yg binatang2....  sebab kita tak tau apa makna di sebalik simbol2 tersebut yg memang terkenal di kalangan abroginal sbg lambang tatoo mereka.   Itu je la tip2nya dalam memilih tribal - diorang kata.



 tribal cardigan (pix credit to :  SQA Toi Galery).
Murah jugak I jual rupanya dibanding kat booth2 yg I pegi 2 hari lepas..
Tak bleh jadik ni.. harus akan ku mark up harga lagi ... hahaha.. gurau!











tudung tribal cotton - murah tapi selesa.




7 comments:

  1. ala sian akak mirror kita.. dah cuba garam halus tak? saya tak sanggup sakit mulut lama2, selalunya terus letak garam nak cepat pecah benda tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh tak pernah cuba plak Aisy.. ada kata bubuh majerin.
      Thanks for sharing... klu turun ke dapur nt I gi bubuh.



      Delete
  2. betul MM, skrg ni naik fesyen2 corak tribal ni, tudung bawal pun bercorak tribal dah..sakitnya mata ikan kat mulut..minum air kosong byk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom Linda buat biskut corak tribal pulak.

      Thanks Linda.... akan I minum air bergelas2 hari ni. :)

      Delete
  3. kite pun suke tribal.. hee
    btw, jmput follow blog sy =)

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...