Tuesday, December 31, 2013

Beli Baju Di Kedai Buah

Satu tindakan yg kurang bijak ialah bershopping tudung di luar Negara (sbb kat M'sia jual jauh lebih murah) unless kita pegi ke Timur Tengah atau negara2 asia.   Setuju tak puan2?.  


Ai pun dah buat satu tindakan nyoping yg kurang bijak sbb beli shawl ni kat sini itu ari... semua angkara bwk tudung sikit dan tudung berawning yg ai bwk dah terkemek awning dia kat tgh jln..


AUD 14.50 after discount (ai beli dkt plaza2 yg area2 Hay Street tu la).  Lain2 tempat semuanya AUD 45.00 ke atas.  Paling dasyat lg pernah ai nampak AUD 300 pun ada... mak aii sutera ke apa?.   Biarlah ai je yg jual  klu cenggini.... RM10 pun bleh ai tolak kat you Mat (Saleh)...




TAPI..... satu tindakan nyoping yg paling bijak ialah beli baju di kedai buah.. :D





 
Orang beli baju kat Butik.. ai beli baju kat kedai buah plak ye?.  Alkisah, tu ari pepagi buta MIL pelawa ai  pegi pasar, nak ikut tak tp difahamkan kat pasar tu cuma ada buah ngan sayur je..... mendengarkan itu ai pun lemah semangat la nak pegi kan... rasa mcm nak menyambung tido je mcm yg lelain, tp as a blogger TEGAR la katakannnnn... teringin jugak nak tengok apa ada kat pasar tu.... boleh la snap2, rupa2nya ada pun org jual baju. Wah!.  Tak menyesal ai pepagi keluar pukul 6 pagi ikut diorang.   Dpt pun sehelai dua Thai Silk yg tgh dilelong.  Beg kulit pun ada... AUD15 je... tp sbb patern dia mcm dah zmn nenek2 kita, tak minat plak nak beli.
 
 
Mlm ni ingat nak gi Kingspark tengok mercun..... tp takut pulak kalau2 ada org tgh mabuk2.   So,  zzzzzz jelah.   Niteeee....
 
 
 
 
 
 
 


2 comments:

  1. Agak2 kalau kt malaysia beli tak tudung kt kedai buah...
    takpe sesekali...kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cantik baju/tudung tu...... even jual kat kedai tayar pun saya beli KNor... :D

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...