Monday, February 24, 2014

Tak Tergamak Nak Upload Makanan Yang Sedap2

Assalamualaikum... haii.. 


Pagi yg indah disinari mentari..

 

Oh ya, jgn lupa ingatkan aku untuk matikan suiz rice cooker, tadi menanak nasik.   Pastu tolong ingatkan aku untuk beli sup bunjut sebanyak mungkin...   Entry ini juga sebenarnya aku nak tujukan untuk anak daraku nun di sana... walau jauh di sudut hati Mamanya berharap dia tak akan membacanya sebab terasa sebak di jantung hati Mama ni kalau2 Mamanya ada terupload makanan yg sedap2.   

Tapi utk hari ni jgn risau.. makanan yg kami makan biasa2 je Nak.. tapi dragon fruit tu mmg sedap sebab pemberian Auntie J, depan rumah. Thanks Madam J.   Apa kaitan sup bunjut dan anakku?. Oh  itu ari anakandaku itu ada bertanya...

ANAKKU :   "Ma, tadi "kita" masak sup... tapi napa ea tak sedap?".

MAMACUN :  "Lupa letak halia kot??" 

ANAKKU :  "Ha'ah la.... patut la.. hahahahahhaha".   Berdekah dia ketawa.


Tengok... ha kan betul.   Pandai tak Mama dia baca fikiran dia??. ;)



Alah, Mama pun masak takde la sedap mana (kita harus ada perasaan merendah diri ye puan2.. hik hik).. tapi selalunya sbg penyelamat utk menyedapkan sup, Mama campakkan je sup bunjut.  Yg buat lagi sedap sebenarnya bawang goreng yg terhasil dari bwng2 merah yg kecik2 tu.


5 comments:

  1. MM...masa abanglong mula2 dok hostel dulupun saya tak tergamak nak upload gambar tengah bersukaria makan kat FB...rasa kesian kat dia...tapi sekarang ni dah OK dah...he he...

    ReplyDelete
  2. makan sambil mengintai jiran..

    knor selalu wassap kat anak gambar makanan..diorg duk kat asrama kan asyik kebulur je..bg leleh sikit air liur diorg..jahat2..eheh

    ReplyDelete
  3. sonoknya bila mak n anak jadi kawan kan..macam2 leh share..saya kalau wat sup suka buh bawang goreng buat sendiri..emmm

    ReplyDelete
  4. tak payah kan anak-anak nun jauh di mata..kita emak-emak separuh abad ni pun meleleh gak tengok gambo tu..padahal baru je makan ni...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...