Tuesday, March 11, 2014

Bebanan yang amat menyeksakan.. T _ T

"Walau di mana daku berada 
Senyumanmu selalu di mata 
Setiap ketika waktu yang terluang 
Wajahmu terbayang 
Alangkah berat tanggungan ini 
Resah gelisah merangkum diri
Inilah bebanan amat menyiksakan 
Bila berjauhan..."


sob sob sob.....   








Ahh... tak mo la aku sedih2 lagi..
Oh angin... bawalah sedihku jauh pergi..
Nyah dari sini!!
Pergi bersama angin Senibong...






Lunch di Senibong hari ni...
Aku hampir2 lupa yg Senibong ni ada 1 kedai yg bukak siang2 buta.. 
Nun di hujung sana kedai yg pertama.. diorang ada jual asam pedas, kari dan mcm2 lagi... tapi sebab entry ni bukan kategori JALAN-JALAN CARI MAKAN... (ni kan entry sedih kengkononnya)..jadi takde le gambo makanan yg aku maksudkan
tu.. tu korang kena pegi sendiri.. 







Nampak sotong, sekilas teringat Ain....sob sob sob...   
T __ T...



Singgah Aeon Tebrau... melewati kedai2 baju yg pernah kami singgahi..
teringat Ain lagi... Ah.. di mana2 pun ada "wajah" Ain...(glamer
pulak Ain dalam benakku hari ni)..
meski anakandaku itu sudah pun selamat sampai ke destinasi.. (alhamdulillah)


"Semoga dikau akan mengerti 
Mengapa aku sering begini 
Tiap perpisahan satu pengalaman 
Paling menyakitkan..."


credit :  Lagu Kazar.. (kena tulis.. kang korang ingat aku ni pandai buat sajak plak... oh nehi2).


Kalau dipikir2..
apalah sangat kesedihan aku ni.. kan?
jika nak dibanding dgn pasrahnya seorang penanti..
MH370 yg ghaib entah di mana..
Ishh... apalah aku ni... sila bertabah Sam.
Anakmu pergi untuk menuntut ilmu..
hmmm apalah kan.. kata nak jadi ibu mithali.. 




Sekian.   Dari lubuk hati seorang ibu tua.




6 comments:

  1. Cewah... tu yang kurus mak ni. Makan je ingat kat anak. Anak je makan. Tak tertelan ya.. eh ke belasah lagi banyak? Hihi..

    kita cara kita.. kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah... betul kata Aisy tu... ini la antara penyebab Mamanya jadi kurus.. kekeke..

      Delete
  2. Bercelaru betul nampaknya ya..yang membacanya pun boleh 'nampak'. Agaknya begitulah perasaan setiap rakyat Malaysia hari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Mid - Mungkin jugak saya ni pun sama2 terjangkit dgn kecelaruan yg sdg rakyat M'sia tgh hadapi..

      Delete
  3. mcm tu juga knor rasa...nak mkn sedap2 tu selalu nak cancel je..yelah kita mkn sedap2..anak tak taulah mkn apa...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...