Sunday, March 16, 2014

Perkataan paling popular hari ni..

SEMALAM :   Wow "it was summer in JB"!!!.   Kebakaran hutan di sana sini.... 
meriaskan suasana coklat di mana2, pohon2 berguguran...  rasa mcm nak turun keta dan bergambo kat situ dgn caption "Hey.. aku ke Aussie lagi!.  Nak kirim apa?".





Pohon bunga tanjung di laman rumahku pun semakin rajin menyuruh aku "exersize"  sejak musim kemarau ni.  Dah sapu2 muncul lagi daun... sapu2 muncul lagi.   (nanti aku snap gambo pokok yg degil tu ye).



Tapi... itu kisah semalam, hari ni JB dah hujan... alhamdulillah.









Meski JB tak merasai keperitan catuan air sbgmana kengkawan di tempat lain... (dan aku mandi dgn cukup), turunnya hujan tetap kami syukuri.  T.kasih atas doa2 dari para solihin.  


Kita tengok area2 JB yg lain.. check it oud!!!


area Johor Jaya..



area2 bandar...

Pendek kata, hujan kali ni mmg menyeluruh satu Bandaraya JB.  Alhamdulillah..

Nota :  Perkataan HUJAN adalah yg paling popular di newsfeed aku hari ni (mengatasi skandal retis dgn somi orang.. eh opss), semua org melahirkan keriangan sbb hujan dah turun di tempat memasing, so aku pun tak nak tertinggal la update pasal hujan jugak.   Bagaimana pula di tempat anda?.

3 comments:

  1. Sini pun hujan u... lega hujan tapi kami laki bini dlm umah berpeluh.. kemas rumah punya pasal.. hihi. Apa pun lega dengan keadaan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy - Dpt dibayang penatnya mengemas after kenduri kendara.. takpe, exersize.

      Delete
  2. Alhamdulillah, hujan rahmat dah turun

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...