Tuesday, August 12, 2014

Lari Dari Hiruk Pikuk Kota

Lamanya aku tak buat entry jalan-jalan cari makan..
Peminat entry pun dah lari agaknya...  
(ini adalah fakta ye..  belog aku kan ada cctv)


Wey!!!.  Dik Non!!!  Jgn lari..... tunggu!!!.   
Ada bingkisan dari Pulai Desaru Beach Resort!.  
Kitorang "beraya" kat sana itu ari.. 
sesaja jenjalan...  
lari dari hiruk pikuk kota 
yg membosankan... ecewah!.
Pegi berdua je..
syyyy... jgn bagitau Shashal... nanti dia nangis..
Qistina xpe.. dia tak suka berjalan..






Masa tgh nak snap gambo ni, sorang amoi meja sebelah asyik tertoleh2 je kat aku.  Semakin ku halakan hp ke arah makanan, semakin matanya  melirik2 ke arahku..  Ishhh pompuan niiii.... dlm ati aku.

Aku  pun memberhentikan perlakuanku serta merta sbb takut dituduh mental plak kan.... seram aku.. jadi aku pun menyuap makanan ke mulut... tapi dia asyik memerhatikan aku lagi...  maka aku pun pasrah.. (peminat aku kot.. :P).

Aku pun makan dan terus makan... tetiba dia mengeluarkan suara.

"Err.... yg u makan tu apa nama dia?".

Laa.... nak tanya menu je rupanyaa.   Wat suspen je la kau ni.... lain kali ckp le awal2, tidak ler aku berburuk sangka... sowiee mem!.


"Tomyam..... seafood tomyam..".


Utk info :  tomyam dia ni mmg not bad.. marvelous.. secukup rasa...  tapi dlm dia ada ikan, udang dan sotong.  Ayam xde (aku suka ayam).



IRP memilih chicken chop.



Swimming pool dan panorama di sekitarnya..
Actually tak pegi sgt swimming pool dia ni....  snap dari jauh je...
sbb kitorang dtg sini sekadar nak "beraya" je..
bukan nak berHOTEL2an dan berSWIMMING2an...



Perjalanan pulang ditemani cuaca yg modom (pinjam perkataan Mummy Gee). Tapi disebabkan baru balik "beraya", kemodoman cuaca bukan mewakili kemodoman hati.    



9 comments:

  1. wahhhh... tengak posa nie tgk gambar makan jd lapar pulak. mahal tak rate dia? teringin nak pergi jalan2 kat johor tapi kaki nie tak cecah lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. *Opps sorry Deq Su. Bestnyaa dah posa 6.
      *Rate makanan ke?. Dari serendah RM28 - RM50.
      Utk bilik - K.Sam dah lama tak berHOTELan kat situ... just dtg utk mkn je.. tp rasa2nya x la mhl sgt kot.

      Delete
  2. mewah lew mkn kat hotel..knor makan kat hotel juga seblh hotel ada kedai mamak..kira dkt hotel jugalah kan..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitorang ni sbb dah takde idea nak gi mana...
      Lagi pun dah lama sgt tak "dating" Knor..
      once a while.. boleh la kan..

      Delete
  3. Waaa....bila la dapat nak berdating ni. ..
    asik terboyot je....hahaha

    ReplyDelete
  4. ada juga orag teringatkan diriku ini..ahaksss....

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.