Thursday, October 2, 2014

Bangunlah dari kegagalanmu

Assalamualaikum, haii... and  morning!. Hari ni tak mo cerita pasal makan2 lagi sbb tentu ramai di antara kita yg tgh berpuasa pagi ni.    (mood jelous).   Jadi Kak Mirror nak tolong sorang adik follower yg tgh terkecewa ni.




Jawapan Kak Mirror tetap sama dgn jawapan utk follower yg terdahulu.  Rasa2nya setiap adult macam Kak Mirror tetap akan memberikan jawapan yg sama.  Mereka tak akan mungkin suruh adik merayu2 pada yg dah tak sudi.  Cintakan kekasih macam mana hebat pun, kita perlu mencintai diri kita terlebih dahulu.  Form 5?.  Tahun ni SPM kan?.   Fokus pada pembelajaranmu.. lupakan si dia yg dah ada pompuan lain tu.



pix ihsan google



Itu ari, tengah2 hari buta  Kak Mirror TERtengok drama Unggu Lace ke Lace Unggu tah apa tajuk tu... tv1.  Haha.. sorry kalau tersilap.  Nanti google sendiri lakonan Intan Ladyana (eh betul ke nama ni?.  sorry.. Kak Mirror jarang tengok drama.. haha).  Walaupun sekadar drama, tapi kisah tu sama dgn kisah kawan Kak Mirror.  Kisah gadis yg bangun dari kegagalan akibat putus tunang, si tunang ada gadis lain, kawan baik dia sendiri.  Sedaya mungkin dia berusaha memperbaiki diri menjadi fesyen designer.  Akhirnya dia berjaya dan dgn tak malunya... si bekas tunangnya yg buaya tu terhegeh2 plak kat dia semula.   Dia pun tak mo ler... sbb hati dah terkecewa sekian lama, dan lagi pun dah ada jejaka yg lebih hebat tgh ngorat dia.    Begitulah sinopsisnya yg sarat dgn pengajaran.


Jadi, adik belajarlah bersungguh2.   Buktikan yg adik bleh berjaya dgn cemerlang tanpa dia.   Perjalananmu, (inshaallah) masih panjang Dik.  Ramai lagi yg bakal beratur mengetuk pintu hatimu di IPT nanti, lagi hensem2 dan hebat.  Aamiin.  Inshaallah.



p/s :   Ramai yg dahulunya terkecewa, tetapi kini hidup bahagia dgn insan yg mereka tak sangka2 (org yg dahulu mereka tak pandang).  Jadi, cintailah sesiapa pun sekadarnya, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu suatu hari nanti, bencilah yang engkau benci itu berpada2, berkemungkinan ia akan menjadi yg paling kau cinta pada satu ketika.





  

6 comments:

  1. Kerana kecewa aku bahagia..ecehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!. Alhamdulillah kan... Allah sebaik2 perancang.

      Delete
  2. Dik oiiiii...
    perjalana panjanggggg lagi dik. xyah ler penatkan otak pikir pasal hal gini ni. serabut kan otak je dik oiii. jap lagi lepas skolah, pergi mana2 tu banyak lagi jumpa org. macam macam org macam macam ragam lagi dik oiiii.

    Bersyukur dik, bersyukur...sebab setiap pengalaman ni bagus.setiap apa berlaku ni jadikan pengalaman dan sambil tu kena pandai menilai la. akak ekau ni dik...zaman skolah mmg tak bercinta, tapi lepas tu ha asyik couple xjadi xjadi. tapi take it as pengalaman sbb benda ni smeua mengajar kita,smbil2 kita boleh menilai orang.

    sampai 1masa,kita akan sedar dan dpt nilai sendiri orang mcm mana yg sememangnya didatangkan utk kita.InsyaALLAH kita akan dpt instinct tu...

    (haha ojg gilosss...ampun MM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hany - Lg panjang lg bagus.. I loikee. Tq atas perkongsiannya.

      Delete
  3. yesss saya tengok jugak citer tu last sat kalau tak salah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo Ann tengok jugak. Ada unsur2 membina dlm plot drama tu.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...