Wednesday, December 24, 2014

Apa Yang Kita Tulis, Itulah Bentuk "Sahabat" Yang Bakal Kita Dapat

Dalam dunia blogging ni.  Apa yang selalu kita tulis, begitulah bentuk "sahabat" yang bakal kita dapat.   Tulis tentang bola.. ramai la sahabat2 bola.  Tulis tentang tudung... ramai la sahabat2 tudung.


Tumpang bangga ai bila ada kengkawan blogger kata... beliau banyak dihubungi oleh sekian ramainya orang yang entah dari pelusuk mana bertanyakan tentang sesuatu entry yang beliau tulis. Ada ketikanya beliau segan bila mana orang2 tersebut adalah "diva2 ataupun org2 tersohor". Ehhh apa segan plak...    Bagus la tu....  Usahlah takut mahupun gentar!  (cehhh macam baca talkin plak aku!!). Jawab je mana yg termampu.





                     
Macam ai ni selalu buat entry sedih (eh entry sedih ke?.  Tak.. maksud ai, mendalami kesedihan orang)... maka "sahabat sedih" la yang selalu ai temui.   Tak apa, ai suka sebab secara tak langsung, ia membuat ai lebih mensyukuri nikmat Allah di bumi nan sementara ini. Apa khabarnya lah agaknya dengan "adik boboi" yang terkecewa itu ari?.  Kak Mirror harap moga ketenangan menjadi milikmu.    Kawan2  Kak Mirror semua cakap.. mungkin Allah ingin menghadirkan kau jodoh yang "lebih suci murni", maka itulah pelbagai bentuk halangan demi halangan.  Wallahualam.


Orang kata, kalau sedih...  pandanglah ke langit...  nanti sedihmu kan sirna.    Ada betulnya tu... nampak burung terbang, awan nan biru, hati nan sedih bertukar girang.  Malam jgn lupa solat tahajud byk2.




Ai pulak suka tengok hujan..  sedari kecik memang suka tengok hujan turun dari langit.   Pelik kan hobi ai ni?.



Beriang ria dengan anak2 di dapur sebenarnya satu nikmat terindah yang sukar diungkap dengan kata2.    Aktiviti hari ni, mengajar si Ain buat puding roti.


Ok la, itu je nak tulis.  Thanks baca.





No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...