Sunday, December 21, 2014

Putus Cinta Di Saat Nak Bertunang

Assalamualaikum w.b.t and afternoon adik2 cumil Kak Mirror semua..
hari ni Kak Mirror nak bantu adik boboi yg sorang ni..




Busy la sangat kononnya  Kak Mirror ni... padahal cuma buat marble kek.

Dik, Kak Mirror nak tanya... adik mengongkong si dia itew dlm keadaan panas baran ke?.  Ada bertepuk bertampar?.  Alkisah sesiapa pun akan tercedera hatinya bila ada pasangan yang baran, selalu ngamuk, kuat cemburu.  Heeee pleaseee.   Memang la boleh bertahan dek kerana cinta, bertahun2 boleh tahan... tapi bila ada insan lain yg lebih cool, tenang....  of coz jiwa yg mulanya sabar akan beralih arah.   Apatah lagi kalau orang tu lebih  hensem.  Kekeke.   Mengapa bln 10 putus sedangkan bulan 12 nak tunang?.  Mungkin dia ada buat solat isytiharah kot once you ada ura2 nak meminang tu.


Ok...  berbalik pada impian utk kembali pada si dia.   Itu payah sikit Kak Mirror nak jawab... sebab jodoh adalah rahsia Allah.  Ketentuan sejak di loh mahfoz dan tertulis sejak kita berusia 4 bulan dlm kandungan lagi.   Kita hanya mampu berdoa.  Andai telah tertulis jodoh adik dengan si dia, pasti suatu masa dia akan kembali.   Andai berlaku sebaliknya, sentiasa berbaik sangka dengan Allah..  Allah ingin menghadiahkan yang lebih baik, mungkin dpt yg lebih cun, lebih kental jiwanya,  lebih ramai zuriat, lebih disayangi your parent, your sibling.   Anggap je camtu ...  sentiasa redho .. nanti Allah sayang.   


Jom Dik... perbanyakkan isytigfar...  Dgn berisytigfar, Allah memberi kita jalan keluar.




Coolkan diri... dgn ABC..   hihi..







 .






8 comments:

  1. kak mirror,sy kongkong dia bkn dgn cara menaikkan kaki tgn,bkn dgn cara panas baran,dan bkn jg dgn sebarang kekerasan..sy kongkong dia sbb kisah lampau dan masa lepas dia..sblm ni dia jenis yg suka bergaul dgn ramai laki,xkira kwn sendiri ke,kwn kpd kwn ke,kwn kpd kwn kpd kwn ke,semua dia nk berkwn..sy xmrah dan xksh klu sekadar kwn,ni smpai ke tahap ats nama kwn biasa,berchting,kluar berdua..tp itu semua masa lepas dia dan dia kapel dgn sy sbb dia ckp nk berubah dan dia kata sy blh faham n bimbing dia..bila dh bercinta,sy cba ubah dia dr sorang yg sosial kpd yg seorang yg lbh sopan,alhamdulillah dia dh mula bertudung dan berpakaian sopan..tp bla berkaitan lelaki,ssh jg utk dia buang semua yg tak elok..sy kenal dia sblm km bercinta dan sy tahu mcm mna pergaulan dia dgn lelaki,tu sbb sy kongkong dia..sehingga lah km putus,dan kwn baik dia sendiri bgtau sy yg diorang pn dh xtahu mcm mna nk nasihatkan dia.pernah jg kwn dia ckp pd sy,sepanjang diorang kenal awek sy ni dr tadika,xpenah dia pilih laki yg elok smpai lah dia kapel sy,dan diorang sndri mnt sy bersabar dgn sikap awek sy..sy nk ubah dia supaya jd yg terbaik,sy nk ubah dia supaya jd seorang perempuan yg mahal hrga dirinya..sy xmahu dia jd perempuan yg mudah melayan lelaki,tu sbb sy kongkong dia..salah ke sy kongkong dia sbb tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo I see. Anyway tahniah sbb dah berjaya mengubah/mentarbiah dia menjadi lebih baik.. dr sosial kpd bertudung. Doakan mudah2an dia terus istiqamah.

      Tang sikap dia yg over peramah tu, mungkin ambik masa nk diubah. Bukan x boleh kongkong.. tp sbb u blom bergelar suami dia.. hak masih terbatas.


      Delete
    2. yg tu sy sedar kak...mngkin sy terover kongkong n tgur dia..dia pn terasa sbb bila gaduh sja,sy kerap ungkit kesilapan dia yg lepas..tp skrang sy btol2 dh sedar salah slap sy dan sy dh dh berjanji xkan ulang lg semua kesalahan tu.tp skrang dia msh xblh nk terima utk kembali bersama sy..dia ckp dia dh tawar hati,dia kata yg dh lepas tu biar jelah,mulakan hidup baru...tp sy xmampu kak,sy terlalu sygkan dia..sy terasa sunyi sngt bla dia xda skrang..mcm mana sy nk bt supaya dia kembali pd sy..nk dipujuk,tkut jd seperti apa yg kak mirror ckp,tkut2 dia jd rimas..tp bg sy ego dia yg ckp dia tawar hati,bkn dr hati dia sendiri...

      Delete
    3. Kalau ada jodoh tak ke mana Dik.
      Berdoalah di sujud akhir moga lembut hati dia terima adik semula.

      Delete
  2. kak...xkan dh bercinta 4 tahun tp blh buang perasaan syg dan cinta tu dlm masa sekelip mata shj?xkan kerana salah sy sbb kongkong tu blh bt dia lupa semua kebaikan dan segala kesenangan yg sy beri pd dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin perbuatan mengungkit kisah silam tu buat dia berjauh hati.

      Delete
  3. saya setuju dengan Sam... kalau kita redha akan kehilangan, Allah akan ganti dengan yg lebih baik (bukan bermaksud lebih cantik yer... kalau lebih cantik alhamdullilah lah... tapi lebih baik)... jadi redha lah... masa akan mengubati... yg dah berlaku tu jadikan pengajaran hidup... btw Sam... u are a good sister... (kek marbel satu... hahahaha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat tu Najib. Memang la skg, adik (yg menggelar diri sbg Pakcik) tak nampak lagi hikmahnya.. satu masa nanti, Allah akan perlihatkan. Inshaallah. Aamiin.

      Kek Marble?. Kak Mirror dah pos kat kotak PM.. pls cek.. kekeke..

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...