Thursday, February 5, 2015

Rezeki Bukan Datang Dari Manusia Pun...

Assalamualaikum w.b.t 

Seorang ulama salaf berkata "Org yg berasa cukup hanya dgn sekeping roti dan air akan terhindar dari perhambaan, kecuali kepada Allah". 






Rezeki datang dari Allah, bukan pejabat, bukan  manusia, bukan pasangan, bukan si fulan, bukan si filin .  Mereka hanya perantara.   Jgn bersedih sgt kalau gaji tak naik2.  Kena doa lebih2 tu...






Rezeki ai pagi ni nasi goreng.   Orang kata, nak sedap.. jgn blend tapi tumbuk.   Ah tak koser aku!.  Blender je zrettt zrettt.   Bertambah gak anak ai makan.   Yg penting, secukup rasa.. ada masin, ada pedas sikit2.   Hidup jgn dicomplicatedkan sgt.   Kalau semua nak perfect je, jgn jadi manusia.. duduk la dekat kayangan sana.  Kih kih kih...


 

5 comments:

  1. sedap je nasi goreng buh rencah ikan bilis tumbuk... fav eija.. ala2 kampung gitu :)

    ReplyDelete
  2. kalau air tangan mama, blend ke, tumbuk ke, sedapp aje kt tekak dorang insyaAllah hehe

    rezeki di tangan Tuhan, manusia cuma perantara aje. betul3...setuju sangat!

    ReplyDelete
  3. Aha..setuju sangat.. saya baru terfikir nak buat entry dgn tajuk yang sama berikutan apa yang berlaku.. nampaknya pendapat kita hari ni sama walaupun subjek kita lain2..
    InsyaAllah kalau kita niat baik, kat mana pun ada rezeki buat kita kan??

    ReplyDelete
  4. air tgn bunda2 ni mmg terbaiklah...masak tak sdp pun habis...tu roti tu ai terliur you...

    ReplyDelete
  5. betul tu..tak ada yang sempurna...cara kita hak kita..sukahati kita..bukan kita ganggu orang pun kan...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...