Friday, February 6, 2015

Segalanya Tampak Indah Hanya Kerana Belum Dimilikki

Assalamualaikum Dik.


Jika akhirnya kau tidak bersama dgn insan yg sering kau sebut dalam doamu..
Mungkin kau akan dibersamakan dgn insan yg sering menyebutmu dalam doanya...   Itu lebih sweet Dik.   Lebih bahagia dari mengemis cinta.  

Kadang2 kau kena menerima hakikat bahawa orang yg kau cinta hanya dapat berada dlm hatimu tetapi bukan dalam kehidupanmu...   Redholah.  Nanti Allah ganti yg lebih baik.





Kesimpulannya.   Semuanya hanya tampak indah hanya kerana belum dimilikki...   sebagai contoh mari kita over analyse kes kat bawah ni :-


Over analyse gitu!.   Kaji dgn terperinci.. nanti kau dpt memahami apa yg Kak Mirror nak sampaikan.

CONTOH :-

*Ada orang.....  bila diam kat rumah... rasa nak keluar... dah keluar rasa nak balik rumah

*Bila tak keja sibuk nak keja... dah keja mengeluh nak berhenti.

*Bila bujang mengeluh nak kawin, bila dah kawin mengeluh takde anak, dah ada anak.. mengeluh penat..

*Dah duduk gunung sibuk nak duduk pantai... bila duduk pantai, sibuk nak duduk gunung.

*Tak de isteri cantik...nak isteri cantik.... dah dapat yg cantik... kecemburuan siang malam.

*Duduk kampung nak duduk bandar.. duduk bandar mengeluh kesesakan



Ahhh itu je la Kak Mirror nak bagi contoh (contoh2 sifat tidak bersyukur manusia yg tak patut ada dlm diri kita).. penat plak nak taip.  Jadi kesimpulannya... selagi blom dimilikki mmg la segalanya tampak indah.  BTW... hargai je apa yg sudah dimilikki..  usah dilihat di laman orang.. pedih dan nyeri mereka kita tak ketahuan, mungkin nampak je indah.. rupanya menangis siang malam.  Pendek kata... jgn ikut2 org.  Jadilah diri sendiri.


No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...