Tuesday, March 24, 2015

Tekanan Dalam Hidup Itu PENTING

Kawan ai pernah cakap...
"dlm hidup ni.... tekanan itu penting..".
What??.
Pelik mulanya ai dengar...
Sapa je yg suka bila hidup dlm tekanan??.
Tak mo aiii..
ko nak?.  Tak nak kannnnn..


Now setelah dipikir2... baru ai faham..
Tanpa adanya tekanan..
kita kurang berusaha memperbaiki diri..


Melihat sisi hidup classmate2 ai yg pelbagai rupa
dari pelbagai benua yg berbeza..
dan membawa pelbagai bentuk cerita...
kesimpulan yg dapat ai katakan...
tekanan itu sesuatu yg indah..
tanpa ada semua itu...
pasti skrg ni mereka dah sedap2
goyang kaki...   dah tak mo dah berusaha lagi..
Apatah lagi dlm usia2 mcm dah nak senja sebegitu..



Sorang classmate ai  ibu tunggal..
jelita orangnya...  datang dari sebuah benua.. (tak bleh disebutkan di sini
benua apa.. mana tau one day dorang terjumpa blog ini.. kah kah kah... tau pun
ko takut Sam.. tapi jgn risau... dia tak pandai ckp Melayu pun)
Mendengar sinopsis  hidupnya... terasa simpati yg mendalam..
Kadang gi kelas tak sempat sikat rambut..  terhurai2 gitu...
Ai ckp dgn dia... "pegi washroom dan basahkan dgn air... biar tak gerbang."
kesibukan yg amat dgn kerenah anak2.. (mungkin)
balik pulak terkocoh2 sebab nak ambik budak sekolah...
kdg kuliah blom abis pun dia dah terpaksa keluar awal...


Yup!.   Itu semua tekanan buatnya... (mungkin)
tapi kerana tekanan itu beliau berusaha memperbaiki diri..
(walaupun kadang assignment pun mcm nak meniru ai punya.. haha... )
kurang2 dia bangkit dari kegagalan perkahwinan itu..
dan tidak terus terpuruk..
Sila contohi.


motif entry :   supaya Kak Mirror  lebih bersyukur menjadi dirinya...


























3 comments:

  1. kadangkala kegagalan hidup dimasa lalu..adalah kejayaan pada hari akan datang..kerana kita bangkit tanpa mnoleh kbelakang lagi..

    ReplyDelete
  2. Yelah setuju...tk ada tekanan jdi leka plk...kekonon bgusss...

    ReplyDelete
  3. Tekanan buat kita lebih mendekati Pencipta...
    Mode insaf jap

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...