Thursday, August 27, 2015

Bersiar-siar di waktu petang

Lepas abih "menoreh getah" tadi..
Merayau2 menikmati kehijauan
alam semesta..

Arini cuaca  a bit warm.   Tapi esok dijangka sejuk balik..  Cuaca dah mula nak spring.   Nampak gayanya  ingat esok nak abiskan
baca novel dan buat sup panas2..
Oh indahnya cutiii!!!.

Kalau nak indah lagi..
Masak segala2nya malam ni..
esok tinggal panaskan.

Macam semalam..
Malam2 buat sambal..
gara2 terliurkan Sambal
Goreng Sa'diah yg Kak Ogy Ahmad Daud jual...
Mcm sedapppp je tu!!.
Kak Ogy belanja la saya.




Miss Mirror dan cerminnya tak dapat dipisahkan. Kih3.  Tak delah.. tu sebenarnya baru beli  kat Kedai (baru balik Kedai).








Dari itu ari berangan nak buat ABC
tak buat2 pun.. sudahnya kubuat
"tutti frutti" (tutti frutti la sgt).  Aiskrim vanilla + yogurt (godak2), tuang sedikit madu. Hiriskan
buah2 ikut suka, tabur kacang.  Sedapp dan lebih jimat!








Nampaknya gambar2 telah pun
berbicara dgn sendirinya.


So, oklah... nak kemas hall...
habis ditebarkan segala
permainan seisi alam Si Shashal
ni kalau bermain..
 Aduhai anak!.

4 comments:

  1. Idea buat cam tutti fruti tu macam senang..nak try cuti 31 ogos nanti
    :-))

    ReplyDelete
  2. wahh bestnyer jalan jalan kat obersi tu ., nyamann ;p

    ReplyDelete
  3. Bestnya...dah nak spring kan...wa pun insyaallah nak merasa spring jugak lagi 2 minggu..

    ReplyDelete
  4. Pi la kt mildura petik buah...robinvale pun byk buah....,
    bleh bt tuti tutu tu....

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...