Monday, November 16, 2015

Jangan Pernah Menghina Suri Rumah

Tajuk Drama    :     Sabo Je Lerrrrrr...........







SKRIP 1



Puan   A    :      "Kau keja apa  B?".


Puan B      :     "Tak keja............ duduk rumah, jaga anak.."


Puan  A     :      "Ha??????!.   Biar betul???.   Kau dulu kan pandai... napa tak keja?".


Perhubungan terputus di situ...   mungkin sebab si B terkecik ati  kot dengan soalan tu.







Beberapa tahun kemudian....


SKRIP II


Puan   A    :    "Lama tak nampak bayang...  ??".

Puan   B    :    "Keja.   Nak jenguk henpon pun tak sempat sekarang ni.."


Puan   A    :     "What??.     Biar betul??.     Dah sedap2 jadi Mem Besar kenapa keja??.  Kesian aku tengok kau".





Moral of the story Gurlzzzzzzzzz.......................   jangan dengar cakap orang.  
Soalan2 sebegitu bukan soalan yg penting untuk dijawab................ wat dek je lain kali kalau org bertanya.... wahaha.

p/s  :   Watak2 dalam kisah di atas hanyalah rekaan semata, ianya sekadar contoh untuk dijadikan tauladan, jika ada persamaan nama dan sbgnya ianya adalah kebetulan semata.


8 comments:

  1. betul MM, jangan dengar cakap2 orang.. percaya dan yakin pada setiap keputusan yang telah kita buat..pertolongan dari Allah SWT yang lebih penting...
    kadang2 manusia ni, kita buat A pun salah, buat B pun salah..tak dak yang betoinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah...Linda, dah malas dah I nak layan. Jadi "perahsia" je lebih baik.

      Delete
  2. Bagus aje kerja suri rumah. Kebanyakan ibu-ibu kita dulu-dulu suri rumah aje. Buat aje kerja apa-apa. Janji halal kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokok Manggis - Tapi klu org dah saiko... pasti ada je nak cari kelemahan org.

      Delete
  3. Ada ke yg sentap2 ni....
    I proud to be housewife tau....kekke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha!!!. Mcm tu la bagus!.
      Seharusnya berbangga. Tambah2 lg mcm K.Nor yg pandai berbisnes.

      Delete
  4. kalau penampar kurang berkesan..kita kaki kan je orang macam ni...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...