Sunday, April 10, 2016

Cemburu Dan Dicemburui

Assalamualaikum puan2..

Sudilah kiranya melayan ketaksubanku pada pelangi. Haha..  Actually ni kisah semalam lepas balik keja... release tensen.


Semalam keja sekadar nak take over tugasan Kak D.. kalau ikutkan tak de mood pun nak keja weekend2 ni tapi tak sampai ati pulak nak menghampakan harapan kakak seniorku itew walau beliau tak memaksa pun.  Lagipun keja2 ni kan bermaslahat sangat untuk menggapai penggalaman.


Guess what?.  Rupa2nya dalam company tu ramai teman sekampus.   OMG!!.  Terkejut Mak.. Nak.   Kira ok la sbb dah biasa deal dgn beliau2 tu masa kat kelas & dah biasa jadi team work punn.

Tapi dlm pada tu... ada juga yg tak bestnya.. beberapa minit pertama masuk keja je aku sudah dapat mendiagnosis ada 1 staff  ni rasa insecure pulak dgn kewujudanku.  Ish ish ishhhhhhh!!!.   Mcm la aku nak keja lama kat situ... 2 minggu je kot!!.  (Itu pun kalau  pjg umur... haha). 


Tapi... pedulik la kan.. kau tak nak bersimbios dgn aku.. sudah!.  Mungkin kau belum diajar bahwa kita keja ni perlu bersenergi antara satu sama lain.   Aku tetap dgn manifesto aku dgn berobligasi  melaksanakannya hingga ke minit2 terakhir...  dan akhirnya aku pulang dengan membawa 1001 macam cerita yg akhirnya memaksa IRP  menadah telinganya secara paksarela.  Haha... maka... jadilah suamiku pendengar yg setia sebagaimana adanya...   


"Sabarlah Sammm.........".   Itu je la yg beliau jawab.   Ngeh ngeh ngeh..........  sobsssss  T __ T




Then..... berpeleseran la kami menyusuri jalan.    Maka hilanglah stress aku untuk petang itu.










Time keja memang suka bertudung bawal...  walau stok bawal aku cuma 5 helai rasa2nya.





Kesimpulan dari kisah di atas,  rumusan untuk renungan diri sendiri (supaya tak jadik macam Makcik tu).   Rezeki Allah yg tetapkan.  Napa nak rasa tergugat bagai.  Tiap dari kita ada swadaya  sendiri.  Tak yah nak jelez2 bagai.


SERONOK MENJADI TUA!!

Berkenaan dgn isu  "jeles" ni.... dari sudut lain, aku rasa tenang bila dah tua2 ni.   Alkisah,   Zack (bukan nama sebenar),  seorang non muslim, classmate aku.. menjemput aku gi birthday party rumah dia.

 Aku terharu bukan apa.. sebab dlm ramai2 classmate... aku sorang je dia nak jemput, selebihnya teman2 sekerja beliau.  Aku tanya napa tak jemput kwn2 pompuan yg lain?.  Kurang2 aku tak ler segan sangat kan bertandang rumah org dgn gang2 pompuan.

Sambil menunjuk tangan ke leher. Aku faham maksud dia. Kalau jemput yg lain (yg jelita lg muda belia itu) tentu wife dia jelez.   

Terharu kan??. Tros aku terpikir... seronok rupanya jadi tua.  

Anyway.. mungkin aku tak dpt pegi la kot dpd menyusahkan dia dok pening2 nak mikir menu halal utk aku.




4 comments:

  1. itu adat ditempat kerja kan kak, sesah kadang2 tu nak berdepan dengan orang2 yang minded macam tu

    ReplyDelete
  2. Oh bca yg bwahhh ada gak betulnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn... K.Nor.
      Semakin kita tua.. semakin diyakini.. hahaha.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.