Friday, April 22, 2016

Kumpulan-kumpulan Diet

Assalamualaikum gurlz!!.

Lama tak snap suasana kemeriahan Perth City...  ai belanja la 1 pix masa balik kelas tadi.



Balik terus masak...
Kemain happy Ain bila nampak Mama dia balik, mengalahkan adik2nya...

"Yey Ain tak yah masak!". Jeritnya keriangan.








Puan2...

Sedikit ilmu yg ingin ai kongsikan tentang diet pemakanan.. Diet pemakanan terbahagi kepada beberapa kumpulan antaranya yg melibatkan elergi, vegetarian, ugama, pengidap kencing manis dll.


Pesal mcm skema je ayat2 ai ni ek?. Haha.. takpe.. sekali sekala kena keluar dari zon gedix.

Pernah dengar tak tentang Kosher diet?.
This diet is for followers of Judaism... org2 Yahudi.
Mereka tak makan hinzir. Hidangan daging pula tak boleh disajikan dgn produk tenusu
. They have to be served separately.  Malah sesetengah mereka ada 2 dapur untuk mengelakkan tercampurnya kedua bahan tersebut.

Begitulah kisahnya tentang diet Kosher ni. Yg lain2 tu takyah kot untuk diterangkan lagi especially diet untuk diebetis yg semua org pun tahu.

Kita pula sbg muslim, diet pemakanan kita ialah yg halalan toyyiba. 


Sekian.




2 comments:

  1. Haha.. kemain cepat saya buka sebab ingatkan ada menu diet. Maklumla cik sam kita ni slim melim sangat orgnya... memang di fasa makan sihat ni, beberapa ni banyak saya grill dan makan ulam2 je.. huhu..

    Mcm2 ye kumpulan diet yang ada.. tambah ilmu kat sini..

    ReplyDelete
  2. macam2 jenis diet yang ada ye, saya ni tak sempat nak berdiet pun ha

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...