Thursday, December 8, 2016

Apakah Hadiah Untuk Kawan Yg Pindah Rumah Baru?

Semalam mendapat jemputan dari seorang "sahabat seperantau" untuk melihat rumah barunya.. (house warming).

"Wah!.  Ternyata keren banget deh rumah kamu!.  Saya berbangga punya temen yg sukses seperti kalian.   Muga terus hepi ya!."

(Macam la beliau baca belog aku kan?).


Ngobrol2



Sebelum pegi, IRP bagi duit dan tinggalkan aku di shopping complex untuk beli hadiah yg sesuai dlm tempoh setengah jam, sbb kejap lg nak pegi rumah my Indo fren tu...

Tetiba aku blurr. .

Sempat tanya idea dgn rakan2 fb... tapi lambat reply.    Bagaimanapun aku kongsikan kat sini idea mereka utk rujukan anda di masa depan.

1).  Carpet patchwork 3D
2).  frame home sweet home
3).  Bunga hiasan
4).  Kek




Cantik la kotak2 biru ni..
Tapi kalau beli pun untuk letak apa?.
Buku?.  (nampak naw aku dah tak kreatif skg).


Last2 terhenti kat sini... and spot something!😍😎


Sebab pasu2 yg lain fragile..
So aku rasa baik belikan yg rotan ni je..
Sebab tak pernah nampak lg tema rumah my fren tu (ijau ke.. biru ke.. merah ke?)...  so pilih kaler putih adalah lebih selamat untuk match semua kaler.


So... cashier bungkuskan yg ni dan kami pun bergegas ke rumah beliau.





Idea2 lain..  jam dinding, frame kuffi, cadar dsbnya.   Sekian.






Office Cleaning Service and Solar Panel Installation & maintenance - Click HERE to contact.

Cleaning Services

To provide cleaning services teams in ensuring optimum hygiene and comfort to our clients. This cleaning team currently operates in Johor Bahru which gained more demand.

10 comments:

  1. Vase transparent glass itu pun cantiklah Sam.
    Eh.. hihi.. kakak pulak yg rambang mata:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik Kak Zakie.. tapi fragile. Mikir 2,3 kali nak beli.. hihi.

      Delete
  2. ye, sesuai sangat tu kak untuk house warming. saya pun selalu cari barang hiasan kalau event2 macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuai kan Ann...
      Bubuh bunga2 putih berdaun lebar pun cantik utk hiasan ruang tamu.

      Delete
  3. Lawanya lady biru tu.. haha.. perasan x, kalau sy la, masa kita tak ada tujuan rasa mudah je fikir hadiah, bila dh sampai masanya rasa mcm jawab soalan exm susahnya masa nk pilih hadiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aisy.. sebab nak beri yg terbaik utk kawan kita..

      Delete
  4. Replies
    1. Inshaallah... tunggu Kak Umi jemput house warming!. 😃

      Delete
  5. Lepas pergi rumah Umi Alya..pergi rumah emak Siti Nurhaliza pulak..sebab mereka ni sekampung Sam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Kuala Lipis rupa2nya rumah Kak Umi...
      Bestnya kalau dpt ke sana.
      Saya suka suasana perkampungan di Pahang.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.