Tuesday, April 27, 2010

SALAH SATU CARA UNTUK MENAIKKAN TRAFFIC BLOG ANDA ~ SOCIAL BOOKMARKING SITE

Apa khabar semua???!!!! ~ jerit sikit ala2 Datuk Siti Nurhaliza kat stage... Hari ni giliran Miss Mirrorr  pula untuk "membacakan" artikel untuk anda.....siap lengkap alih bahasa lagi ni....... Rajinkan I ni??? Tajuknya.. Sosial Bookmarking Site ~ iaitu salah satu cara para blogger untuk menaikkan jumlah pengunjung ke blog mereka.... insyaAllah....

SELINGAN JAP....
cantiknya WAN AISHAH MAHSURI ni...
gambar dari ~ Beautiful Nara


Apa Itu Laman Sosial Bookmarking?

Anda tentu sering mendengar istilah social bookmarking sites atau laman sosial bookmark. Laman social bookmark merupakan suatu laman di mana anda dapat menyimpan, mengelola dan berkongsi alamat laman yang dianggap favourite.

Pada dasarnya laman sosial bookmark hampir sama dengan menu Bookmarks pada Firefox atau Favorites pada Internet Explorer, iaitu untuk menyimpan halaman web yang dianggap menarik.
Apa Itu Situs Social Bookmarking 
Bookmark atau Favorites tersebut disimpan pada komputer lokal, sehingga anda tidak dapat mengakses daftar laman favourite tersebut pada komputer lain (kecuali anda menggunakan kemudahan sinkronisasi bookmark dengan Foxmarks). Lihatlah, laman socialbookmark mengatasi kendalian tersebut. Anda akan dapat mengakses halaman web favourite yang sudah tersimpan di laman social bookmark di mana saja selama ada kemudahan penyambungan internet.

Bagi sesetengah blogger, laman sosial bookmark seringkali digunakan untuk mendapatkan atau meningkatkan jumlah pengunjung. Caranya iailah dengan men'submit' artikel mereka ke berbagai laman social bookmark sebagaimana di bawah :



Artikel Apa Itu Laman Social Bookmarking? ini dipersembahkan oleh Klik-Kanan.com. Kunjungi Klik-Kanan.com untuk informasi berkenaan komputer dan internet.


DITERJEMAHKAN KE DALAM BAHASA MALAYSIA SEPENUHNYA UNTUK ANDA OLEH :
MISS MIRROR..... selamat berblog dengan gembira!!


**
Google Search Results
You arrived here after searching for the following phrases:

2 comments:

  1. sila j0in c0ntest ini =)
    http://chentazetty.blogspot.com/2010/04/contest-senyuman-paling-menawan.html

    ReplyDelete
  2. thanks Chenta...tapi senyuman I tidak menawan..camne ya?? :D

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.