Thursday, July 28, 2011

Bersantai-santai..

Menghadap sebakul kain yang belum berlipat sambil mendengar lagu raya.. si Shashal bergolek-golek di atas tilam meminta I mengeja itu dan ini. Penat gak nak melayan dia mengeja, hampir semua perkataan yang ingin dibualkan semua nak dieja.

"Ma.. cuba Ma eja TOMMORROW NO SCHOOL"





Syyy diam-diam. Mama nak mengeja lagu-lagu ni plak..

Duhai Bonda
Duhai Ayahanda
dengarlah rayuan anakanda
yg jauh di mata

Tanpa kusedari
air mata ku mengalir
terdengar ayat
paluan seruan takbir

Betapa daku gembira
jika di samping keluarga
di pagi mulia
hari raya

Kan ku sujud di kakimu
Bila kita bertemu
Kan ku cium tanganmu
Ku pohon restu
Oh maafkan daku
kesalahan diriku

Walau jauh di mata
namun kau tak dapat ku lupa
doaku sepanjang masa
agar kau bahagia
ku pohon restu darimu
oh ayah dan ibu
agar tercapai citaku
membela nasibmu

Kan ku sujud di kakimu
bila kita bertemu
kan ku cium tanganmu
ku pohon restumu
oh maafkan daku
kesalahan diriku (2x)


Salam Ramadhan buat semua muslimin dan muslimat, pohon maaf Miss Mirror pinta andai ada kata-kata yg pernah menyinggung perasaan, termasuk bakul, tergedik2 dan apa-apa je yang mengganggu pandangan anda di ruang blog ini. Nampak gaya mcm ramai org tgh sibuk membuat kuih je sekarang ni.. (mana I tau ni?) Ada la..... I bleh nampak... "CCTV" I kan bleh berkata-kata. Hmm ajaib kan?

4 comments:

  1. selamat menunaikan ibadah puasa tak lama lagi miss mirror :)

    ReplyDelete
  2. MM--
    wah...........
    kak mmg bijak.. ayu dok sekodeng blog kak... cari kek apple yang ayu nak ubah pada pisang...
    hehehe

    Kak,antara kak dan ayu tak ada salah2...
    selamat menunaikan bulan ramadhan jua utk kak sklrg

    ReplyDelete
  3. ni pertama kali dgr lagu raya tahun nie...miss mirror, xpuasa lg la...hihihih...miss mirror bt kuih dlm balang banyak sikit tau...adah nak sebalang...hehe

    ReplyDelete
  4. Win - tq!!! ;) U free pulak arini?

    Ayu - tq.. ha tengok, akak punya "cctv" pandai kan? ;)

    Adah - insyaallah.. nt miss mirror postkan gambar2 balang kat Adah :D

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...