Sunday, August 14, 2011

Ramadhan ke 14 - menjenguk kampung nenek

Cepatnya masa berlalu kan... dah 2 minggu akhirnya kita berpuasa.



Antara hidangan di rumah MIL untuk berbuka hari ini
(semua ini dari Bazaar ramadhan Tapak Pesta BEE PEE)

Sebelum tu kami singgah merayau ke rumah nenek jap, menjenguk nenek yang dah sekian lama I tak jenguk (IRP je yg selalu ke sana).. al maklum la... busy Miss Mirror ni.. busy la sangat kan.. ;P


Cak!! Ha marah la tu orang ambik gambar dia??


Ini "kucing hutan" kata nenek, actually kucing liar maksudnya tu... tapi dah terberanak plak kat rumah nenek, maka nenek pun jaga la dia.. kesian pulak kan. Bayangkan kalau kita tengah dalam pantang.. pastu takde tempat berteduh?




Menggedix jap kat kampung nenek sebagai kenangan dan menghargai kehijauan. Gambar sengaja dikecikkan sebab I ni pemalu... yo la tu. Aritu ada kenalan I di FB yg bertanya.

"Akak ni orangnya mcm mana? Lembut atau macam mana? Muka akak memang sebijik muka kakak saya, kakak saya tu lembut orangnya, mungkin Akak pun macam tu?"

Hehehe.... susah nak jawab soalan ni.

Apa-apa pun yg penting arini I berjalan dlm keadaan yg lebih selesa berbanding semalam sebab hanya bersandal dan berbaju cotton ni... baru la rasa tenteram jiwa walau terpaksa berbodong-bondong menjinjit plastik2 kresek (korang mana tau apa itu plastik kresek?). Ya plastik kresek yg penuh dgn juadah berbuka. Baik-baik tau membeli air2 minuman.... kalau salah pegang je memang terburai pecah. Dah 2 kali dah insiden tu berlaku, aritu waktu kat Bazaar Uda and semalam waktu kat "Kashmir". Glamer jap bila terpecahkan sesuatu di celahan orang ramai yg lalu lalang... semua mata tertumpu pada kita.







Ada sekali tu sorang adik tu terpecahkan air yg dipegangnya sampai terbasah terkena baju I yg glamer dan lip lap. Tapi biasa la.. I still berlagak macho ala2 puteri yg sopan santun dan buat2 rilex dan tak marah pun dia sebab I sendiri pernah mengalami. Oleh itu kalau boleh biarlah mintak plastik lebih pada penjual minuman tu atau bawa la raga atau jug dari rumah... haha... tak lawak pun kan? (I memang bawak raga pun... sangat besar lagi.. tapi tinggalkan dalam bonet, so senang sikit bila dah siap membeli je terus masuk dlm raga).



4 comments:

  1. comel jugak kucing liar tu ye...bestnya dia dapat berbuka rumah nenek....

    ReplyDelete
  2. ADAH - tak berbuka pun dgn Nenek... kami balik semula rumah MIL.

    ReplyDelete
  3. bestnya berbuka kat umah nenek ramai2 :)

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...