Friday, October 7, 2011

STEVE JOB MENINGGAL DUNIA - oh saya tertinggal keretapi

Steve Jobs Died ..



Sebagaimana yang diketahui umum, Steve Job, pengasas Apple Inc. meninggal dunia semalam, 5hb Oktober 2011 pada usia 56 tahun akibat penyakit kanser pankreas yang telah dihidapinya sekian lama. Ketabahan beliau melalui pelbagai rona-rona kehidupan dari kecil hingga dewasa boleh baca di entry sebelum ini (klik sini - anugerah dari kegagalan )

Bekas CEO Apple ini telah membawa pelbagai inovasi dalam dunia perkomputeran, telefon pintar, dan teknologi secara amnya. Inovasi yang dicetuskan oleh beliau membuatkan syarikat lain berlumba-lumba meningkatkan teknologi peranti masing-masing.


** Kita ucapkan TAKZIAH je la kan.... sebab terbaca tadi, kalau untuk non muslim... kita tak boleh sebut "rest in peace" pulak - sejauh mana kebenaran hukum, sila tanya yg pakar (Cuba tanya Ustaz Kazem).


Oh ya... kami juga ingin ucapkan takziah dan Al-Fatihah kepada rakan kami yang meninggal pada tarikh yg sama. Memang sedih mendengarnya tapi Allah lebih menyayanginya. Sorang demi sorang kawan kami meninggal. Memang menginsafkan.. beginilah dunia ini adanya.. Justeru itu, bagi anda yg bersusah hati mengenang masalah hidup, jangan la difikirkan sgt masalah... bak kata satu penulis buku...

"mengapa kita harus bersedih mengenang hari
esok yg belum kita lalui.. adakah kita yakin
yang esok kita masih bernafas lagi?"

Ok la be tenang2kan diri selalu...

Lambat pulak kan I tido malam ni... jawabnya jap lagi ni I akan tido dgn handphone melekap di telinga.. kalau tak, alamat la terbangun lambat tak dengar bunyi alarm. Untuk nota : Lately ni Qistina dah pandai bangun sendiri ; ) (maksud I, dia dah boleh bangun tanpa dikejutkan tepat pada pukul 5.30 pagi sebelum I sendiri yg terjaga oleh bunyi loceng). Good!! Cayang anak mama.


2 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.