Tuesday, April 3, 2012

Mungkin ini antara penyebab gadis2 ada yg jadi MATERIALISTIK..

Dalam  entry I yang lepas.,  bertajuk "Suami Gila Talak selepas kawin dengan perempuan lain", seorang silent reader telah meluahkan isi hatinya di ruangan komen.   I copy pastekan di sini untuk renungan bersama, especially para suami2 di luar sana.  Jadikan la ikhtibar ya adik2.

Oleh kerana persoalan puan yg menggelarkan dirinya  NO NAME ini telah I jawab dlm entry tersebut, so di entry kali ni I tak nak sentuh pasal GILA TALAK itu lagi... cuma persoalan beliau di sini ialah... "Suami Berubah Bila Dah Senang?".  Ini bukan first time I dgr kemelut2 rumahtangga yg sebegini.  Sudah dapat gading bertuah tanduk tidak berguna lagi.  Suami melupakan orang2 tersayang yg telah bepuluh tahun bergolok bergadai, yg telah sanggup menerima dirinya apa seadanya... bila senang, habis madu sepah dibuang.

I rasa la kan......maybe sebab faktor2 sebegini la jadinya gadis2 di luar sana ramai yg jadi materialistik skrg ni... (contoh macam awek ni).   Korang la ni puncanya.... diorang cari somi kaya raya sbb tak nak berdepan masalah sebegini, diorang takut nanti dpt somi yg masa susah je dia setia, manja2...bila dah senang..amboi.. amboi.. amboiiiii....  kemain eksen!  Jgn begitu ye boboy2 semua...  Kesian bini.....kalau dia sumpah u jadi belog baru u tau! 


K lah... Kak Mirror nak makan!  Daaaahhh....





Berikut adalah luahan hati "NO NAME" di dlm entry itu...
  1. salam.
    saya adalah ibu kpd seorg ank dan sedang menghabiskan idah saya...

    sebelum saya bercerai dengan suami, suami saya kawin dua dan saya adalah isteri pertama, isteri kedua plak adalah kekasih lama dia. saya izinkan dia kawin 1 lagi sebab perempuan 2 selalu datang rumah saya dan pernah serang rumah saya kerana suami saya tak nak jawap fon.

    selepas mereka nikah, rumahtngga saya tak bahagia mcm sebelumnya. suami saya mula tak berlaku adil... dan madu saya selalu kongkong suami saya sampai berbulan2 xbalik, tapi saya masih paham kadaan dan redha, sebab madu saya suka memberontak, push, ikot kehendak ati dia je.. sampi saya berpindah lebih dekat dgn rumah madu saya.. saya mengharapkn suami saya akan berlaku adil.. tapi sekejap jer, nafkah hanya RM10 untuk 2 hari atau 1 hari, suami saya memang terkenal dengan kedekut selepas tiba2 rezeki melimpah ruah... sblm nie dia susah saya yang selalu bantu dia tak kira dalam ape kadaan skali pun... tapi bila dia dah byk duit, dia hina saya, maki saya, benci saya, tolak saya ketepi, layan saya mcm perempuan simpann..ape yang madu saya kate semua dturuti... sejak madu saya muncul suami saya sperti xnampak saya, dan selalu salahkan saya.. sedangkan madu saya talam dua muka... tapi selepas suami saya ceraikan saya melalui sms... madu saya bgtau y mereka hidup bhgia dan suami saya dh buang saya dlm idup dia.. saya terima dan redha, walaupn saya xpercaya yang suami saya dh berubah. sebb saya kenal sgt2 siapa suami saya..

    selang beberapa hari bekas suami saya selalu sms, kol & email saya... mcm2 cara dia nk dekatkan diri dia dgn sy... suatu hari bekas suami saya sebok tya kan saya dh ada pengnti belom, n ajak nk jumpa sy. lepas tu dia warning2 saya tak bagi saya cari penganti baru.. hanya dia sahaja boleh miliki saya walaupn dh bercerai.. sekiranya saya kawin lain dia ugut sy untuk bomoh saya. bekas suami saya seperti tak kesian kat bini dia & ank kedua dlm kandungan... dan masih idop nk enjoy mcm dulu(bekas suami saya kawin muda dan xpernah enjoy).

    soalan yang bermain dalam otak saya skung..
    Nape bekas suami masih ketagih kasih dengan bekas isteri sedangkan dia dah pilih pasangn dia? dan sebelum nie bukan main benci dia kat saya.
Buat "NO NAME"... Kak Mirror harap beliau bersabar atas segala dugaan yg menimpa dirinya... ingatlah, Allah Maha Mendengar, apatah lagi insan teraniaya spt puan.

8 comments:

  1. Macam2lah kisah dalam dunia ini. Kejam,kejam.

    ReplyDelete
  2. akak no name tu...kena buat report polis tu...org laki gila talak ni boleh jadi macam2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu NAFISA, sebelum menjadi mangsa simbah asid, better dia buat laporan polis.

      Delete
  3. Aiyok! Apa ke gila punya jantan tamak! tu jer nak ckp...

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.