Thursday, February 21, 2013

RM1000 untuk 2 bulan cukup tak ?

Tertarik dengan soalan seseorang di sebuah portal rahsia....
"Cukup tak RM1000.00 untuk 2 bulan bagi isteri yg suaminya out station, balik jarang2, anak 2 orang."... dan oh ya, utk info isteri difahamkan tidak bekerja.

Pendapat Kak Mirror?.    Kalau anak jenis sihat selalu,  pakai lampin kain, bfeeding, bini tak suka keluar memana, anak blom sekolah, tak banyak jemputan kawin,  ada tanam sayur2an belakang rumah.... in shaa Allah cukup kot.




lampin kain - pix credit to google 

16 comments:

  1. hmmm....betul...maknya nyer pun pakai sanitary pad kain batik lusuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha.... ha'ah ye, lupa pulak keperluan yg satu tu. :D

      Delete
  2. betul MM....tanam sayur belakang umah, bela ayam itik dan ikan..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... bersawah padi sekali kalau rajin.

      Delete
  3. cukup kalau si isteri dan anak2 jenis 'tak makan sangat' makan ala kadar nasi dan telor goreng

    tak cukup kalau si isteri cam mummy dan anak2 asyik2 nak makan jer...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Mummy - sama la mcm anak2 saya ni.... kejap2 asyik nak makan.

      Delete
  4. kalau sebelum outstation segala keperluan dapo n anak2 dah stok banyak2... rasanya ckup..kalau sara la..hehehe...lagi pun sara jenis tak reti nak gi jalan2 kalau mr.hubby tak de..nak bawak 3 org keluar?? ohh mimpi ngeri bg sara hehehe...setakat keluar kfc tu boleh la lagi...adess!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sara - ha'ah... tak best la nak jenjalan klu suami outstation, dibuatnya ada apa2 kat tgh jalan kang, takde sapa plak nk tolong... hee seram. :D

      Delete
  5. Ada ke patut si suaminya buat gitu.. Tak kesian ke kat anak bini dia.
    Ke kes ni lelaki ni orang susah? Kalau gitu layak diberi simpati..
    Kalau x, mmg tak bertanggungjawablah orang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy - mungkin orang susah kot.. (sekadar ingin berbaik sangka).

      Delete
  6. kalau dah sedia brg dapur dan keperluan anak semua mmg cukup la kot. tapi dgn duit 1000 nak beli brg dapur dan brg keperluan anak2 mmg tak la..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Rose - kalau keperluan dapur dah disediakan, mungkin si isteri tak menjadikannya isu...

      Delete
  7. Hola Sam!

    Hehehe... rasa lucu lah dgn soalan & jawapan tu! Nampaknya hari2 kena makan nasi kosong dgn garam jelah... huhuhu... sedihnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hola Marya!!

      Kena puasa Isnin Khamis.... mungkin cukup kot Marya..

      Delete
  8. Salam kak mirror sayang..maaf baru terjah..kurang sihat intan last week...errmm soklan di atas tu memang x cukup la...sebulan rm500 je lah maknanya..zaman sekarang x cukuplah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. *Waalaikumusalam Intan..... takpe.. blogging kan sekadar hobi, kesihatan lebih utama... sihat dah hendaknya Intan.

      *Zmn skrg segalanya mahal kan Intan....

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...