Saturday, February 23, 2013

Cinta Terhalang Oleh Orang Tua - wajarkah diteruskan?


*Pix atas - sewaktu lunch di Restoran Madinat, selepas selesai melawat sebuah kematian melibatkan seorang bayi... kesian, tersentuh naluri kewanitaanku melihat ibu muda  itu  menangis teresak2 walau aku tak begitu mengenalinya,    moga Allah memberikan ketabahan buatnya.   Sesungguhnya dunia ini adalah tempat yg susah, sedih dan hina, sesiapa yang mendapat sesuatu kegembiraan itu adalah merupakan keuntungan yang diberikan oleh Allah s.w.t. - Pinjam jap ayat2 Dr Zulkifli bin Mohamad Al bakri.  (Credit to KN juga sbb smlm terbaca ayat ni kat FB dia ).


Enggan mendetailkan situasi di atas....  sebab kita nak  beralih pada satu topik hangat.....  



"Bakal Mertua tak berapa berkenan dgn si X.... haruskah si X meneruskan  perhubungan itu?".



Kalau tanya Kak Mirror ..... "Hmmmmm tak payah la... cari je orang lain.......  ko nak ke nanti hidup asyik nak jaga ati orangggg je?".    Amboiiii ganasnya jawapan... astagfirllahalazimm....   Sam, mcm la kau plak yg nak kawin .... LOL...


Jika TAKDIR ALLAH menentukan yang kau bukan
dengan dirinya, kau TIDAK AKAN bersama dengannya..
tetapi jika ALLAH telah menulis jodoh kau dengannya,
kau TETAP akan bersama dengannya walaupun
JAUH TERPISAH..

Solat isytiharah ye.. itu lebih afdhal.


p/s : some people are going to like u no matter what u do and some people will never like u no matter what u do..

8 comments:

  1. Sokong pendapat sam ni.
    Tapi kalau orang yg tgh hangat bercinta, payah dia nak dengar nasihat yang baik ni..maunya dia buat apa yang dia suka walaupun mentua tak suka dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Aisy?.
      Last2 bila dah kawin, selalu terhina.... baru dia menyesal tak nak dgr nasihat kita.

      Delete
  2. Mungkin org tua ada sebab2 tertentu napa dia tak suka dgn pilihan anak. Restu org tua tu penting. Buatlah solat istikhorah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sgt setuju. Restu orang tua memang sangat penting.

      Delete
  3. Solat istikharah dan restu org tua penting ..bila bercinat ni mmg semua indah...taik gigi pon jadi coklat cadbury

    ReplyDelete
  4. restu sgt penting... keberkatan dalam perhubungan.. bila org tua restu mesti mereka akan selalu mendoakan kebahagian anak2nya.. secara tak langsung, rezeki semakin murah.. hidup pun bahagia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..
      Byk kes kawin tak restu akhirnya menghadapi kemelut yg berpanjangan.. cuma sebahagian je yg akhirnya menemui jln penyelesaian (dah keluar cucu, ibu/bapa mertua mula berlembut hati)...

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...