Saturday, June 15, 2013

Kita kena sedar... tak semua orang sukakan kita..

Kalaulah ketika ini aku masih sweet 17..... tentu agak meroyan kot  dgr berita yg menyentapkan tu.   Sib baik la dah tua sikit....  takde la sentap mana pun...  kematangan menjadikan kita lebih tabah menghadapi segala situasi.   Sungguh!.  Aku tgh cool ni... mana ada sentap2.. (sambil menghirup air sunquick yg mmg cool + florentine biskut yg sedap giler... silalah ngences).



Cuma terkejut sikit aku  sebab... ya lah... tak sangka la pulak kawan yg aku jarang2 berbual, yg selalu kucanang2 berpekerti mulia, perfect, friendly, selalu senyum ngan aku... boleh pulak menjaja "gossip2 liar" yg aku sendiri tak tau pun ujung pangkal.   Ya, mmg tak tau ujung pangkal pun  sbb aku  dah lama tak berbual dgn dia.  Alih2 nama aku naik tanpa sebab musabab!.   Musykil betul Makcik.  Die hard fan aku ke SHE OLL ni sampaikan namaku menjadi sebutan?.   Kekkeke...   Ni pun mujur juga ada member baik ati menyampaikan pada aku di malam2 buta .. kalau tak sampai mati  la aku ni  kau berikan talam (talam 2 muka)....lahai... kalaulah kuih talam yg kau bagi, kenyang jugak aku makan anak beranak....


Skrg ni mmg bukan masa nak sentap2.  Muhasabah je diri kot2 kita ni tergedik2 ke... atau entahlah kita pun  tak tau kan apa kekurangan kita  yg buat org lain nyampah.....ada orang setakat tengok muka pun timbul menyampah pun ada......dan kita pun tak boleh paksa semua org utk sukakan kita even kita sendiri pun tak sukakan semua org.    Ada baiknya bila situasi spt itu berlaku... DIAM adalah jln terbaik.



p/s :  konon nak buat entry syahdu... tp jd brutal plak...  haha...menandakan betapa tak romantiknya penulisan aku skrg..




** Aku lebih rela ada musuh yg jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira di hadapanku tetapi membenciku  di belakang aku ***

15 comments:

  1. Haha....mmg entry brutal. Abaiksn je makhluk yg pesen talam ni sam.. Me too, malas kawe nak layan
    ...buat tambah sakit hati dan dosa sdiri buat apa..adalah balasan sesuai utk orang tu nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la Aisy... buang karen je la melayan, baik kita hargai org2 yg hargai diri kita je.

      Delete
  2. INI PULA KOMEN UNTUK BANG ANON YANG TERASA (yg enggan komennya disiarkan).

    Laa... yg kau terasa sgt tu kenapa?. Kan aku sebut SHE oll (bahasa gedix)... bermakna org yg aku maksud PEREMPUAN.. ko ni PEREMPUAN ke LELAKI?. Ke kau pun sama dgn SHE OLL tu menjaja nama aku?. Ha!! Baik mengaku!

    ReplyDelete
  3. MM, abaikan ja makhluk bertalam dua tu... ramai lagi orang yg suka kita dari talam dua itu..caiyook2..sedap oo florentine tu! ralik ja makannn..sedar2 dah licin..kekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beginilah nasib... Linda kalau org dah tak suka... nak buat guane kann.. :'(

      *Florentine tu mkn sebalang mmg tak cukup..

      Delete
  4. Kak Sam, yang paling tak bleh blah mamat Anon tu punya komen la saya rasa. hahaha. betul la kak sam kata, dalam dunia ni kalau semua kita nak fikir boleh buat sakit kepala je. abaikann...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wani - hahaha... Mamat Anon punya komen dia tak izin siarkan tapi ok la jugak nasihat yg diberi sebagaimana sebahagian kata2nya- "apa susah kalau org mengata kita, kita juga yg dpt pahala". Cuma tang terasa tu yg Kak Sam pelik sbb entry ni K.Sam bukan tujukan utk dia pun.. :D

      Delete
    2. entry hangat nampaknya ni sam... siap ada yang taknak namany disiarkan lagi tu...

      Delete
    3. Hahaha.... lain yg I nak cilikan lain pulak yg rasa pedasnya..

      Delete
  5. yer ar...betul lar tu..tak semua orang suker kat kite..kite yer2 ar pikir die baik ngan kite die sukekan kite..sebenarnye kite tak heran pon die suker ker tak kat kite..yang menyampah tu kalau die pura2 baik depan kite macam kesayangan sangat kite ni..tapi sebalik nyer adalah berbeza..eeaahh..kenape tetibe saye yang sentap nih..heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la Atie - setuju ngan Atie... bersabar je la kita ye.

      Delete
  6. Replies
    1. Eh ketawa plak kawan ai ni...... nescaya bukan kau yg aku maksudkan. :D

      Delete
  7. haha..memang brutal...kawan kak mirror tu pandai buat kuih talam agaknya..kih kih

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.