Wednesday, December 18, 2013

Nasihatku Sebelum Kau Ditimpa Penyesalan

Assalamualaikum... and tengahari!!!


After December, comes January 2014..............and that means  I'm getting older  you allsss!!.  Wow!.   Clap clap clap!.    100 marks for Makcik Mirror!!!!. 


Di sepanjang menjalani proses2 penuaanku yg lalu.......... pelbagai pengalaman telah dilalui, kukongsikan di sini untuk renungan insan2 cumil yg baru mengenal hidup.  

                   
Kesimpulan yg ku dapat dari proses2 pembelajaran itu  ialah :-


1).    Pakai bedak mahal atau murah - muka kita tetap sama je.  

Sejak Allah menjadikan aku sbg wanita, aku pernah pakai compact powder RM200++, RM150, RM45.... (sbb ku sangka muka aku akan bertukar jadi Jeniper Lopis... tapi tak).  Beberapa hari lepas,  keinsafan menjelma, aku mencuba pakai pulak compact powder yg rega dia cuma RM16 je...... bila aku pandang ke cermin, muka aku..... alhamdulillah.... tetap jadi Sam dan bukan Kak Limah.


2).    Baju Raya   

Kalau kita ada anak dara yg badan dia lebih kurang kita, jgn beli baju sama corak dan patern dgn kita (kaler sama takpe), kalau tak, ianya merugikan sbb bila dia dah tak suka baju tu dan nak recycle pada kita... gerobok kita akan mengalami pemandangan yg senada dan membosankan... dah macam menyimpan satu koleksi uniform pulak jadinya.


 
3).    Untuk Adik2 Cumil Yg Mengkomen Dlm Entry "Kekecewaan"

Tumpang sedih Makcik Mirror ni Dik, dgn luahan anda dlm entry ini
La Tahzan, InnAllaha Ma'ana ...
Don't feel bad if someone rejects you..  people usually reject EXPENSIVE things because they can't afford them.  Hua hua ha... setuju kan?. 



Ok lah...  itu je nak tulis.   Eh!.  Pesal entry ni tak bergambar ye??.  Karang aku cari gambar yg bersesuaian.





4 comments:

  1. Nasihat yg bagus.... saya suka bab bedak dan baju tu.. saya mmg tepek foundation dan bedak je. Skrg pakai cc atau bb cream
    Sahaja.. lagi jimat n cepat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy - I pulak tak pernah jumpa BB cream yg sesuai dgn kulit I, asal beli je mesti tak abis pakai... :D

      Delete
  2. MM..tang bedak tu memang setuju sangat2...asal sesuai dengan kulit muka tak kisah mahal ke murah kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZZ - yess.......... even klu bedak 3A sekalipun. :D

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...