Rakan-Rakan Seperjuangan

Saturday, October 16, 2010

TIP AGAR BEKAS KEKASIH KEMBALI PADAMU SEMULA ...

Frust dengan status terbaru kekasihmu yang tak semena-mena di ruang sembang popular?.   Menangis tak henti2 lantas berfikir untuk mengharap dia kembali padamu semula?. "ABAIKAN" dia jika ingin kembali pada dia semula...



leave me alone....


Remuknya hati dilukai..... tambah remuk lagi jika laman sembang popular itu bagai sengaja merobek hatimu yang telah sedia robek kerana "tidak dapat" menyembunyikan identiti terkini bekas kekasihmu... kerana status terbarunya... contohnya begini :

Miss Mirror is in relationship with Bujal (sekadar nama rekaan saja...).


Oh kalau I.... mungkin I akan deactivate account buat sementara waktu hingga benar-benar hatiku sembuh dari kelukaan itu.... 

Baiklah..... sebagai orang yang telah lama makan garam, I nak nasihat sikit Dik...ABAIKAN BEKAS KEKASIHMU JIKA KAU INGIN KEMBALI PADANYA....(mana la tau.. kau memang benar-benar tak mampu kehilangan dia.. rasa macam masih berharap untuk mencuba.. rasa macam.. sebenarnya hubungan kalian masih boleh diselamatkan..cuma tetiba je dia berubah.. rasa tak puas hati kenapa dia tetiba berubah.. rasa macam dia telah dihasut orang... rasa macam kau lebih hensem pun dari kekasih barunya itu.. dan bla bla bla bla bla...)





Mengapa I suruh you abaikan dia??.  Sebabnya.... jika kau terus-terusan merayu-rayu... si dia akan rimas!!!.  Perempuan rimas tau kalau dirayu-rayu... pening!!!. Kalau dia ego.... maybe egonya makin meningkat... orang tengah gila bayang la katakan.. tak guna kau nak merayu-rayu.... mendayu-dayu.... buat habis bil tepon je.

Kalau u selalu call dia.... "kembalilah padaku sayangg.... sayangg..... mengapa tergamak kau lakukan ini... bla bla bla"... so, bila masa pulak akan terbit kerinduan dia pada kau...sebab hari-hari dia dengar suara kau betul tak? Dengan cara pengabaian ini... she/he will have some alone time to actually get a chance to miss you.

Lagi satu.... pengabaian ini juga memberi ruang untuk dia mencari kesimpulan dalam dilema yang dia sedang hadapi.... give her/him a break. Mana la tahu kan... selama ini dia serabut sangat dengan kerenah kau.... tu yang datang entah jejaka/awek mana terus la dia sangkut. Bagi dia rehat-rehatkan minda dulu untuk kembali ke pangkal jalan.





Selain dari itu..... bersendirian ini juga memberikan ruang untuk kau memperbaiki kelemahan diri. Lihat pada cermin hikmat MISS MIRROR ini.... apa selama ini yang kurang pada kau. Then try buat perubahan.

Walaubagaimanapun situasi di atas bergantung pada tahap mana dia cintakan kau. Kalau cinta barunya itu dirasakan terbaik buatnya... pengabaian ini mungkin gagal untuk menyelamatkan perhubungan uoll malah menjadikan ianya lebih parah.... apatah lagi jika si perampas itu memenuhi kreteria yang selama ini si bekas kekasihmu itu impikan. Hanya keimanan yang teguh berjaya menyelamatkan anda dari terus huru-hara dengan kekecewaan ini..... Percaya pada qada dan qadar bahawa rezeki, ajal maut dan jodoh pertemuan adalah di tangan Allah semata-mata.... itu adalah lebih baik untuk menyembuhkan kelukaan di hati.




I believe one fine day, Allah pasti akan temukan seseorang yang mampu membuat hidup kau saaaaaangat bahagia (baca kisah wanita yg bangkit dari kegagalan ini).... PERCAYALAH dan ketika itu kau pasti akan berterima kasih atas kekecewaan ini. 



Sekian dan selamat mencuba.


PENAFIAN ENTRY : TIDAK BERCAKAP MELALUI PENGALAMAN PERIBADI..... actor-actor kacak yang terlibat di dalam cerita di atas tidak menyentuh pada seseorang individu sahaja tetapi secara GENERAL!.  Jika ada persamaan, ia hanyalah kebetulan semata.





NOTA :- 
Bagi yg pompuan, apa kata adik-adik forwardkan entry DOSA-DOSA PLAYBOY ni kat dia, biar dia ingsap dan bertaubat... kekeke...

ATAU


Ubati kelukaan hati adik2 dengan membaca entry ini -  Kerana Allah Sayangkan Kita


**Jangan lupa menonton TV2 hari ini, JUMAAT pukul 1 tghari, "MISS MIRROR dlm APA KATA WANITA ZAMZARINA," 


RELATED POST :   CINTA PERTAMA AMAT BERMAKNA BAGI LELAKI

P/S :  Normally, people do not understand the things we do for them, until we stop doing it...and then, they'll feel the missing to our value and our soul around them which they lose it and lose what it makes in themselves, and that we are the person who fulfill their lives with wonderful details, but UNFORTUNATELY..... they only feel it when time is over.....



25 comments:

  1. Lebih baik putus cinta, daripada besok bercerai-berai setelah berumah tangga.

    Malunya lelaki merayu2 macam tu.

    ReplyDelete
  2. eik...

    kak MM...ayu kan ada rahsia ttg citer kekasih lama..adeh....jgn lah berulang kembali..

    dah putus..?..putus jer...

    ReplyDelete
  3. MS ~ tidak salah lelaki merayu..itu tandanya betapa cintanya dia kpd wanita itu.... Lelaki yg bersungguh2 spt ini la yg sebaik2nya dijadikan suami...sbb ada unsur2 kesungguhan.. cumanya.. klu dah sampai membuang masa dan ibarat mencurah air di daun keladi...sebaiknya lelaki itu mengatur langkah dan bina je hidup yg baru...

    AYU ~ Wow!! Apakah "rahsia" itu? ;) kwang kwang kwang..

    ReplyDelete
  4. kebahagiaan dalam perpisahan seperti lagu shahir

    ReplyDelete
  5. MummyShane ~ begitu ya? hopefully begitu bagi mereka2 yg kecewa di luar sana.

    ReplyDelete
  6. miss mirror...bukan nak ckp besar tp kalau boleh tk nak balek semula. melihat pengalaman sekeliling sebagai pelajaran. biarlah sendirian...

    ReplyDelete
  7. Eh you all ni...sgt tegas ya! Hehe.. I likee!!! Thanks for all the comments!

    KENGKAWAN/CUTE OVEN ~ tengok dulu pada reason dia kot.. klu munasabah, don't mind utk dipertimbangkan..& mesti berjanji utk tidak ulangi.
    Bergantung pd tahap mana pengkhianatan yg dilakukan..sometimes ada yg disebabkan unsur2 "ilmu hitam".. maybe masih boleh dipertimbangkan kot... maybe la... ini menurut pendapat2 insan2 yg hatinya pernah dilukai.

    ReplyDelete
  8. saya setuju sangat dengan komen ringkas 'kengkawan' sekali melangkah takkan toleh belakang semula...jika kita berpisah dengan seseorang itu, bukan bermakna kita gagal dalam percintaan....[sebab Tuhan tahu dia bukan pasangan yang sesuai untuk kita...not our soulmate la]...Tuhan sediakan orang yang lebih baik untuk kita dimasa akan datang...tapi bagi saya tak salah berduka @ sedih kalau putus cinta..cuma janganlah sampai memudaratkan diri...

    ReplyDelete
  9. NOORGIE ~ u juga adalah seorg yg TEGAS dlm percintaan. Syabas! :D

    ReplyDelete
  10. kak sam, hari ni dania dah lempang si dia..dania rasa puas sb selama ni dania bnyk sgt terluka dgn dia..

    xkan bg dia peluang ke2 lg..
    die xlayak!!

    ReplyDelete
  11. DANIA ~ ya la kan...kita ni perempuan..amat pedih bila dilukai. K.Sam faham perasaan Dania.. Moga Dania jumpa org baru yg jauh lebih membahagiakan. Ameen.

    ReplyDelete
  12. sakityne menanggung rindu di atas perpisahan .tabah
    hadapi dugaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah kesiannya... harap tabah menghadapi, pasti Allah ingin menggantikan dgn yg lebih baik. Ameen.

      Delete
  13. miss MM : sy da cuba diamkan diri . tp dia ta kembali dgn sy pun . hehe . its ok lah , bukan jodoh . redha je ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. NELIA - bersabarlah.... pasti Allah sedang merancangkan sesuatu yg lebih baik, in shaa Allah.

      Delete
  14. sy bru je dtggalkn hmpir 1bln ni... tp spnjg tggalkn adalh 4kli dh jmp.... sy bntu tuk dptkn dia kmbali... kna hti ni mmg mncntainya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mmg dah jodoh, putus mcm mana sekali pun pasti dia akan kembali Dik.. cheer up!. :)

      Delete
  15. saya bru jak d tgal ole kekasih yg saya paling sayang.. saya begitu lemah tanpa diri nya di ku.. saya berharap sangat dia kembali pada diri ku... saya dah banyak salah dengan diri nya... sekiranya dia kembali pada ku kembali saya akan tebus kesalahan yang pernah saya lakukan... dia ada orang lain dalam hidup nya... saya teringin dia kembali.. diri ku sangat lemah tanpa diri nya kerana dia la semangat hidup ku ..tolong doa aku agar dia kembali dalam hidup ku ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SM - Yalah Kak Mirror doakan. Kalau dah jodoh, bergaduh bertekak bagai pun akhirnya dia pasti akan kembali ke sisi kita. Don't worry.

      Delete
  16. relek n cool down dlu.. klu ptus trus t mnysal..sbb hbgan dlu blh dprbaiki tp xsma bila dgn yg baru..

    ReplyDelete
  17. klu ptus time bngang mang puas..tp bila lma ckit nyesal jgak.. so..nk habaq ..klu hbngn baru mang x sma dgan hubngan yg lama.. yg lama blh pe baiki..

    ReplyDelete
  18. Dh tggu 10 bln dh...xde pom kembli...dh puas ku mncuba.....dan brusaha .....smua di block die..xthu nk cri die mcm mne lgi

    ReplyDelete
  19. dia suruh saya ngorat dia balik....mati laaa mcam tu dh laaa saya ni pemalu....

    ReplyDelete
  20. Hehehe..
    Bersabar ye adik2 Kak Mirror semua...
    Kalau ada jodoh tak ke mana, kalau takde jodoh, pasti Allah
    akan ganti dgn yg lebih baik.. inshaallah.

    ReplyDelete

Terima kasih atas segala komen yg ditinggalkan... Puan Mirror akan membalas kunjungan anda bila berkelapangan.