Thursday, April 17, 2014

Menurunkah cintaku pada FAREEDA (FNJ)?

Meski pelbagai kontroversi melanda tudung 3 layer tersohor itu.  Aku sebenarnya masih ada rasa cinta 70% dengan Fareeda Nyata Jelita (FNJ) walau  Fizo telah menolak cintaku (hahaha... sila jgn percaya, gossip liar semata) tapii...... 

..dan rasa cinta itu pun kdg2 sebenarnya bukan disebabkan somi aku puji aku cantik bila pakai (sbb org laki mana kenal dgn tudung sgt).... tapi didorong oleh soalan si Comei yg berbunyi begini...


"Berapa kau beli tudung 3 layer tu Sam?" soal Comei, bila aku bagitau  dia yg aku tempah 1 tudung not FNJ dari on9 seller. 

"RM***". 

"Laa kalau kau tambah sikit duit lg dah dpt FNJ..".  Aku suka keikhlasannya dlm memberi cadangan.. sbb bukan dia yg jual pun.


Tapi itu tahun lepas la, tahun ni kami agak sibuk dan jarang berchatting lagi sbb Comei dah menJDTkan diri.... alhamdulillah.




So, hari ni aku "terpaksa" ber"SELFIE"  untuk menceritakan ke"dilema"aan aku dlm memilih tudung raya utk  taun ini.   Gambar selfie terpaksa dikecikkan sbb aku ni kdg2 pemalu.








Shawl murah yg aku beli 7 helai RM30 dari on9 seller.



Crumple shawl yg aku sendiri jual -  RM25 including postage



Fareeda Aisya Olok2 yg aku beli on9 - RM60.00
Sejujurnya.. aku agak kurang puas ati pakai yg olok2 ni 
sbb jahitan dia mcm kerepek... hahaha..
tapi.. ok tak kat muka aku??.


Bawal Aidijuma pun ada gak aku beli baru2 ni... 3 lai..
even black label (confuse.. yg murah tu black label kan?), pun still sedap dipakai..



Tu la dilema yg melanda aku... nak beli ke tak FNJ utk raya taun ni?.   Kalau korang kata aku dah cukup elok dgn tudung2 murah kat atas tu... maybe aku akan berfikir 2 kali.   

Eh korang pernah tak mencuba  CINTA WATIE SCARF dan  IKA PUTERI DEWI tuh!!??. Aku ni kejanya kan... hari2 asyik klik LIKEEEEE je bila si CWS ngan IPD upload gambo sbb mmg suka tapi belinya tak pernah.  Nampak mcm cantik dan kemas.   Rasa2nya ada gak dia jual yg labuh 11 ke atas.  


9 comments:

  1. ikut merekalah kan nak reka tudung..mcm langsir pun ayu jer org pakai..
    kita bersangka baiklah..
    sbb knor tak pakai tudung bertingkat2..heheheh
    knor pakai tudung murah jer..rm 5..

    ayu jer adik mat som ni..ada iras...yelah adik beradikkan..

    ReplyDelete
  2. Belilah yang macamana pun..murah ke mahai ke.. tapi bila nak pakai cari yang paling selesa sekali..masa tu harg dah tak jadi keutamaan tapi keselesaan ..pada che mid leee..

    ReplyDelete
  3. kalau orang tu cantik, pakai tudung selai 5 hengget pun tetap terserlah kejelitaannya itu..apatah lagi bila memakai Fareeda Nyata Jelita..
    hahahahaha..lagi kompius MM nak beli ke dak FNJ...

    ReplyDelete
  4. Tudung AJ black label yg mahal la Sam.. yg murah tu white label.. senang citer kalau yang selesa tu tak kira mahal r murah, kita pasti suka kan.. kalau murah tp selesa tu lagi sukaaaaa

    ReplyDelete
  5. sekrang memng heboh pasal tudung ni ek.... macam2.. hehe.. tp tudung yg murah2 pn bnyk yg cntik2 kn.. cm yg sis pakai tu cntk.. hahaha.. bodek jap :)

    ReplyDelete
  6. Minta kat husband fareeda ori...tahu jawabnya..kalau nak berfesyen pun...Ikutlah kemampuan suami..nyampah je..

    ReplyDelete
  7. MM pakai apa pun cantik...sebab memang dah cantik

    ReplyDelete
  8. "Berfesyen ikut kemampuan"... ramai yang berkemampuan tapi berpesen ala kadar je, yang penting keselesaan dan sedap suami pandang....

    ReplyDelete
  9. Kalau selesa pakailah. Sy pakai pn bwh RM50 sbb size tudung labuh. Hehe...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...