Monday, May 3, 2010

MANGGA


Sendiri buat entry sendiri yg terliur.....smlm MM dah makan kerabu mangga kat BP.... lepas tu pagi tadi ternampak entry tu semula terkecur plak... terus pagi2 MM ke JJ.... tu yg senyap je seharian, mak mertua lalu pun buat2 tak nampak bila dah terjumpa kerabu mangga ni..... sorry ya mak mertua...

Cam mana la nak pandai kalau asik makan benda yg masam2 je......benda masam2 ni tak bagus untuk otak. Kang IQ MM menurun plak.... orang cakap "ya"...MM pun cakap "ya".... Tak mo la kan... Kalau boleh orang suruh cakap YA kita kata OH TIDAK!!!

Contohnya wahai anak-anak semua....mcm ni :-

Budak ~ "TIDAK...... aku tak mo chatting memanjang.. mak aku suruh aku study maut ni....jap lg nk UPSR/PMR/SPM.... bla bla bla.... kalau aku tak lulus periksa...awek aku pun lari...."

Mak Budak ~"TIDAK!!!!..... oh TIDAK!!! Aku rasa tudung aku tu dah banyak kat gerobok.... "(sambil meninggalkan penjual tudung itu dgn kepasrahan dan keredhaan)...akukah itu??

Itu je la 2 contoh penolakkan dengan kata TIDAK yg MM nak huraikan hari ni sebab kalau nak didetailkan memang panjang sampai esok pagi pun tak habis....

p/s: TIDAKK!!!... Aku tak nak adap PC lagi berjam-jam sebab nak mengecat gerobok burukku dengan cat yang aku baru beli tadi...(tetapi masih lagi belum berganjak dari PC dan berangan-angan untuk mengendap2 blog kengkawan...cam mana tu ya?).

Susah kan untuk mengatakan TIDAK??

info :- Mangga atau nama saintifiknya Mangifea indica L. dari keluarga Anacardiaceae dipercayai berasal dari kawasan Indo-Burma dan berkemungkinan juga dari Asia Tenggara dikatakan boleh mencegah kanser.

5 comments:

  1. kikikikiki..
    gelak ayu baca entry sis..sungguh tak boleh ayu kata TIDAK...sebab mmg best

    ReplyDelete
  2. Hai Ayu... sedap tau mangga ni...jgn sampai termimpi2 dah la ya...

    Didi ~sedapnya tak terkata sampai tak dpt berkata TIDAK...

    ReplyDelete
  3. AWET MUDA MAKAN BERSASKAN BUAH-BUAHAN NI, 20 TAHUN LAGI NENEK MENGGEDIK

    ReplyDelete
  4. nak awet muda mendenya kalau dah makan masam2, imagine la klu org mkn masam..seluruh muka berkerut kan?

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...