Saturday, August 6, 2011

Bazaar Ramadhan Kg Melayu, Majidee JB - ramadhan ke 6

IRP tanya I, nak pegi bazaar Uda ke Bazaar Kg Melayu?.  I cepat-cepat cakap... nak gi Kg Melayu!!! sebab nak snapkan gambar untuk teman blogger I yg rindukan "tempat nostalgia"nya...

Bazaar ni terletak berdekatan dgn Mesjid Kg Melayu






Apa yg tertulis kt banner tu? Bubur lambuk free ya? Patut
la ramai org berpusu-pusu keluar masuk..








Ok seterusnya... kita ke lokasi "kejadian"...






Tak sempat plak nak kira berapa buah gerai yg terdapat di Bazaar Kg Melayu ni.. tapi tiap tahun memang meriah.. ok sila layan gambar-gambar di bawah!

Layanzz!!!!!

Kuih Burger Malaysia pun ada! My fav masa zaman2 sekolah..


Murtabak famous yg menjadi nostalgia buat
blogger kita, Cik Puan CuteOven..
Sis C.O... dah jangan nangis2 sis, ni MM dah tolong "pegikan"...
dan tolong snap-snapkan..


 
Nasi arab bukanlah asing bagi kita semua kan?
Tapi Pakcik ni masak memang sedap..
Sesiapa yg pernah makan nasi arab di tanah suci yg sangat
lazat tu, boleh la mengubat kerinduan membeli dari Pakcik ni sebab rasa dia
memang ada iras-iras sikit... kira berbaloi gak la RM9.00 tu..
Tapi tak cukup pulak dimakan dgn ayam seketul..
kalau dapat beli seekor ayam panggang memang puas ati! Tapi
lupa plak nak tanya dgn Pakcik ni ada tak jual ayam seekor utk nasi
yang agak banyak tu..hehe.. pelahap plak aku nih.
Tapi memang favourite I makan nasi berkambus ayam panggang!
Marvelous!!!!












Sulur keladi masak asam... nyum nyum..


Ok.. itu je nak cerita.. jumpa lagi!!!! Nak sambung makan rojak petis... pastu
nak tido awal esok pepagi nak masak sahur..



**sorry jika kualiti gambar kurang memuaskan... snap guna kamera cap tikus..

6 comments:

  1. yaampun..
    mmg lazat2........
    kak MM, sure roajk petisnya pekat dan ngam dgn tekak ayu tu..
    agak2 ada simpankan utk ayu tak?

    ReplyDelete
  2. kampung fieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tu!

    ReplyDelete
  3. Seluruh JB tetap dlm ingatanku

    ReplyDelete
  4. AYU - nyum nyum.. dap!!!! Sorry dah abis. ;D

    FIE - ooo iyer tak iyer!!!! Yes!! Akak mcm teringat Fie mcm pernah ckp..

    MS - Terutamanya area2 Tebrau kan? ;D Nanti la kalau lalu2 kat sana, I tlg snap2kan..

    ReplyDelete
  5. Snapkan banglo wanita koperat tu ya

    ReplyDelete
  6. Hahaha... aku pun dah lupa mana satu rumah dia. Berkurun dah tak lalu situ.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...