Friday, August 17, 2012

THISTLE HOTEL JB - Buffet ramadhan - menggamit memory (19 gambar)

Sebagai meraikan kepulangan Ain, kami memilih Thistle Hotel JB untuk berbuka puasa kali ni.
Kalau Qistina dgn Edennya dan Shashal dengan Puteri Pannya... untuk Ain, mama pilihkan Thistle pulak ye  Ain.  Mahal sikit dari adik2... hehe.   Utk adult RM hundred something (tetiba tak ingat plak sbb IRP yg bayar..:D).  Pastu lepas ni takde buka2 kat luar lagi... sebab raya pun insyaallah tinggal 2 hari saja lagi.

Thistle (yg dahulunya berlokasinya Hyatt Hotel) menggamit memory..... memory bersama teman2 lama.  Rindu pulak dgn gang2 TIJB (Sek Men Teknik JB) bila menjengah masuk ke Orchid Ballroom ni.  Teringat kenangan reunion 3 tahun lepas.   Semoga semua sahabat2 baik saya itu berada dalam lindungan dan rahmat-Nya selalu.   Ameen.  







Konsep menu kali ni ialah ARABIAN....


Siakap stim

Udang kara


Serawa Durian dan pulut


Buah zaitun



Botox a.k.a tempe pun ada...(kalau makan gerenti muka jadi gebu :P)



Burung puyuh..
Menu-menu lain yg terdapat ialah kebab, satay, popia dan mee yg tak sempat saya jamah langsung sebab terlalu asyik menikmati udangnya yg sedap.

Minuman pula antaranya cendol, abc, aiskrim dgn pelbagai pilihan rasa dan topping (kira ala2 tutti fruitti).




First impression bila tengok udang itam2 ni kan... I kata "Mcm tak hensem je" tapi bila makan... Subhanallah memang sedap..... sampai 3 kali tambah...  rasa mcm nak masuk dalam handbag je.. :D


"Air colgate" kata Qistina.... tapi sebenarnya teh pudina.   Sedap..


Lokasi surau..utk anda bersolat maghrib.

No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...